SOŇA PASTORKOVÁ

 

...je bývalou aktívnou - a treba podotknúť - aj veľmi úspešnou tanečníčkou skupiny SONNY, v súčasnej dobe trénerkou až 4 tanečných skupín        v rámci soňáckej rodiny, býva v Senici a dnes nám o sebe prezradí aj niečo viac.

 

Soni, si bývalou aktívnou tanečníčkou skupiny SONNY. Vedela by si aj spočítať, koľko rokov si pod značkou SONNY tancovala a pôsobila?

- Ak sa nemýlim, aktívne som tancovala 14 rokov. Boli tam malé prestávky kedy som netancovala veľké formácie, ale vždy som zostala trénovať aspoň duo. Bez tanca to nebolo ono. :)

 

Čo pokladáš za svoj najväčší úspech, ktorý sa ti podarilo dosiahnuť ako tanečníčke?

- Úspechov bolo za tie roky veľa, či už v kolektívnych formáciách alebo v sólových tancoch, ale za najväčší úspech pokladám to, že som pri tanci vydržala doteraz, a to ako trénerka.

 

Ktoré skupiny teraz trénuješ a v akom veku sú členovia týchto skupín?

- Momentálne v tomto školskom roku trénujem 4 skupiny detí - Tanečné prípravky III. a IV., SONNY deti III. a SONNY Junior B. Sú to deti od 5 do 13 rokov.

 

Fíha. Štyri skupiny je veru dosť. Koľko je to dokopy detí?

- Detí je to veru dosť, 78 detí dokopy. Niekedy mám pocit, že ich je 178!  :)

 

Si na ne prísna?

- Myslím, že s mierou. Ak chceš decká niečo naučiť za dve - tri hodiny tréningu týždenne, musíš byť aj trochu prísny.

 

Čo je ťažšie – tancovanie alebo trénovanie?

- Určite trénovanie!!! Ak si tanečník, väčšinou si tancuješ kroky, ktoré ťa naučí trénerka, nemusíš sledovať a opravovať ostatných. Ale trénerka všetky kroky vymýšľa sama, vštepuje deťom disciplínu, musí ich motivovať, vymýšľať kostýmy, hľadať hudby, komunikovať s rodičmi a pod. Je toho stráááášne veeeľa.

 

Pamätáš si na svoju prvú trénerku, príp. trénera?

- Pamätám si obidve moje trénerky, resp. 3. Začínala som u Lenky Plešovej, ktorú sme všetky zbožňovali. U nej som ale tancovala iba chvíľku, myslím 2 roky. A hneď potom som prestúpila k Andy - k našej jednotke. :) A všetko, čo viem, ma naučila práve Andy. Ale doteraz nikdy nepochopím ako dokáže vymyslieť také neuveriteľné formácie. Nie nadarmo patrí medzi najlepších choreografov na Slovensku. A poslednou trénerkou bola samozrejme aj Zuzka Florianová, s ktorou sme mávali kondičné tréningy (a že nám dala zabrať). :)

 

Ktorá formácia sa ti najviac páčila? Ktorá ti tak najviac utkvela v pamäti?

- No tak to je ťažká otázka, bolo ich veľa, každá bola odmakaná a niečím iná. Ale človek má vždy najbližšie k tej poslednej a u mňa to bola formácia z roku 2012 „S-factor“.

 

A na ktorú svoju formáciu si najviac hrdá? Prípadne aký najväčší úspech dosiahli deti pod tvojim trénerským vedením?

- Tak isto ťažká otázka, pretože za každou formáciou je veľa práce, ale čo mňa osobne najviac baví sú open alebo street dance show choreografie, ktoré sa vymýšľajú na určitú tému a používajú sa rekvizity. Pamätám si napr. choreografiu „Summer Holiday“, s ktorou mi deti vyhrali 1. miesto na Majstrovstvách Slovenska v B kategórii. Tento rok mám obľúbenú choreografiu „Indián“ s tanečnou prípravkou III. Tak isto mi už stihli vyhrať 1. miesto na súťaži „Top Dancing“ v Topoľčanoch.

 

Čo rada robíš vo voľnom čase?

- Rada odpočívam, keďže toho veľa voľného času nemám. :) A keď sa mi podarí mať celý víkend voľný, rada cestujem.

 

Aké sú tvoje obľúbené destinácie? :)

- Tak na krátkodobé cestovanie a na oddych sme si obľúbili blízku Moravu. Je tam veľa miest, kde sa dá dobre najesť, zabaviť i odpočinúť.

 

Máš obľúbenú farbu? Ak áno, akú?

Tak nad týmto som asi ešte nikdy nepremýšľala. Nemám obľúbenú farbu, ale mám neobľúbenú - ružovú. (smiech)

 

A tvoje obľúbené jedlo?

- Zaujímavé otázky. Zjem všetko, čo už nedýcha. (smiech)

 

Na aké súťaže sa s deťmi chystáte? Kde vás môžeme vidieť tancovať?

- V tomto roku sa chystáme ešte na MIA Dance Festival do Bratislavy, na MSR do Martina a na celoslovenskú súťaž Senecká dúha v Senci.

 

Držím palce! Aká je tvoja prvá a najdôležitejšia rada, ktorú dávaš mladým tanečníkom?

- Nevzdávať sa!