PATRIK MASÁR

 

... je aktívnym členom skupiny SONNY a tiež trénerom malých tanečníkov, má 21 rokov, pochádza z Myjavy, býva v Senici a dnes nám o sebe snáď prezradí aj niečo viac.

 

Viem, že si aktívnym tanečníkom skupiny SONNY. Ako si sa vlastne dostal k tancovaniu a ku skupine SONNY?

- Pred tým ako som začal tancovať som chodieval na aerobik, ktorému sa venujem dodnes nielen ako cvičenec, ale aj ako inštruktor. Ale cesta do tanečnej skupiny SONNY začala až vtedy, keď som počas štúdia na strednej škole bol na praxi v centre voľného času v Senici. Vtedy som mal možnosť nazrieť na tanečné tréningy, ktoré sa mi zapáčili a začali ma presviedčať aby som zacal tancovať. Netrvalo dlho a stal som sa členom SONNY.

 

Ako dlho si už členom skupiny SONNY?

- Keď som začínal bolo mi 18 rokov a v súčasnosti je to moja tretia tanečná sezóna.

 

Bolo pre teba ako chalana ťažké sa zaradiť do kolektívu, v ktorom jednoznačne prevládajú ženy?

- V dobe keď som začínal som bol jediný chalan v HVK, čo v dnes už nie som, ale dievčatá ma prijali úplne v pohode. Nemali problém a hneď sme sa spriatelili, bol som zvyknutý na ženský kolektív aj zo strednej, kde ich bola taktiež početná prevaha. V tej dobe tancovali aj dievčatá, ktoré už dnes netancujú a priatelíme sa doteraz.

 

Čo máš na tancovaní najradšej?

- Na tanci mám najradšej tú energiu, ktorú najmä disco stvárňuje. Všetky tie ostré a rýchle pohyby na hudbu, ktorá ma motivuje a napĺňa energiou. Nielen, že ma to baví a rád sa tomu venujem vo svojom voľnom čase, ale taktiež to je pre mňa možnosť ísť do kolektívu a odreagovať sa.

 

Čo je náročnejšie - odtancovať formačku na súťaži alebo hodina precvičovania aerobiku?

- Obidve tieto činnosti sú náročné, ale aj rozdielne. Pri hodine aerobiku síce cvičím celú hodinu, čo je dosť kondyčne náročné, ale je v tom rozdiel. Keď tancujem, ide o to, že musím zmobilizovať všetku svoju silu a energiu do jedného tanečného výkonu, ktorý síce nie je dlhý - niečo pod 3 min. Ale počas týchto minút dať do toho všetko a odtancovať to najlepšie ako viem. A to najmä na súťaži, kedy je to najdôležitejšie. Niekedy som po odtancovaní formácie viac vyčerpaný ako po odcvičení hodiny aerobiku.

 

Ale ty nie si „len“ tanečník, ale od začiatku tohto školského roku si bol povýšený aj na tanečného trénera. Prezradíš nám, akú tanečnú skupinu trénuješ a o ako staré deti sa jedná?

- Áno od tohto školského roku som začal sám trénovať deti. Ale začalo to pred rokom, kedy som sa rozhodol vypomáhať s deťmi hlavnej trénerke Andy. Vtedy som zistil, že ma baví práca s deťmi. Síce s nimi je práca veľmi ťažká, ale zároveň o to krajšia, keď vidíš pokroky a zlepšenie. Deti dokážu veľa energie "vysať", ale aj vrátiť, keď odtancujú choreografiu v plnom nasadení, výrazom a energiou, ktorá vás dokáže nakopnúť k ďalšej práci s nimi. V súčasnosti trénujem Deti 3, čo sú deti vo veku od 7 do 11 rokov. Ale tiež pomáham ako asistent trénovať Deti 2 a Deti 1, ktoré chodia hlavnej trénerke Andy.

 

Deti ťa poslúchajú? :D

- Poslúchajú, i keď niekedy sa zvýšeniu hlasu proste nevyhnem. Trochu potrénujem hlasivky a hneď sa upokoja. :D

 

Akurát dnes som sa mal možnosť baviť s jednou tvojou zverenkyňou. Prezradila mi, že si vraj ako tréner dosť prísny. Je to pravda?  :D

- Čiastočne áno. Podľa mňa je pri tejto práci je aj trocha prísnosti nutnej. Najmä u detí, pri ktorých je treba mať stanovené isté pravidlá a tie by sa mali dodržiavať. Ide o to, že ich vychovávame a učíme k istej disciplíne. Ak ich necháme robiť si čo len chcú, nedalo by sa s nimi pracovať alebo práca s nimi by bola veľmi ťažká. Je to ako v škole, mňa osobne prísny učiteľ naučil viac, ako ten, ktorý bol viac benevolentný.

 

Čo je tvojou prvou a najdôležitejšou radou pre deti, ktoré trénuješ? Na čo pri trénovaní najviac dbáš a čo je podľa teba kľúčom k  úspechu?

- Mohol by som hovoriť o tom že dôležitá je technika, čo aj v tancovaní je, ale môže byť dieťa, ktoré je tanečne, technicky super, no nedokáže si to užiť a svojim výrazom to "predať".

 

Všimol som si, že natáčaš a striháš pre soňákov videá. Sú naozaj výborné, ale asi to dá aj dosť práce. Koľko ti trvá zostrihať a upraviť jedno videjko?

- Áno, začal som strihať videá pred rokom. Prvé video bolo zo zákulisia koncertu, video malo úspech a tak som sa rozhodol robiť takéto videá častejšie. Najviac videí mám zo súťaží, ktorých je počas roku celkom veľa. So strihom je celkom práca, ale dá sa to stihnúť za jeden večer, i keď niektoré videá strihám aj dlhšie.

 

Čomu sa rád venuješ vo voľnom čase?

- Okrem tanca - ako som už spomínal - sa taktiež venujem aerobiku a iným druhom cvičenia, rád sledujem filmy, počúvam hudbu, čo je pre mňa výborný relax.

 

Akú hudbu rád počúvaš? Máš nejakú obľúbenú speváčku, speváka alebo hudobnú skupinu?

- Nemám nejakú obľúbenú speváčku, speváka alebo skupinu. Ale veľmi rád počúvam elektronickú hudbu a house.

 

Máš nejakú obľúbenú farbu?

- Mám. Modrú.

 

Aké je tvoje obľúbené jedlo?

- Rezeň. :D

 

Čo ťa dokáže najviac rozosmiať a pobaviť?

- Seriál Dva a pol chlapa.

 

Vedel by si odporučiť nejaký dobrý film, ktorý sa ti páčil?

- Mám viacero obľúbených filmov v rôznych žánroch - komédia, thriller, horor, ale momentálne sa mi veľmi páčil oscarový muzikál La La Land.

 

Máš nejaký vysnívaný cieľ, za ktorým ideš?

- Mojím cieľom je to, že by som v živote chcel robiť to, čo má baví a napĺňa, a to momentálne robím a venujem sa tomu rád.

 

Prikladáme Paťove videjká... :) :) (Ďalšie nájdete tu: https://www.youtube.com/channel/UC0dwsyRX3AMsaMnJgzD9FtA)