Zuzana Florianová

 

 ...je trénerkou tanečnej prípravky a stále aktívnou členkou skupiny SONNY, býva v Senici, má dve deti, pracuje v Stonožke a dnes nám o sebe povie aj niečo viac.
 

Koľko rokov si aktívna tanečníčka?

- Počkaj, to musím spočítať. S prestávkou 22 rokov.

 

Aktuálne tancuješ v SONNY, ale predtým si tancovala ešte aj v iných tanečných skupinách. Akých?

- Od 6-tich rokov mi moje prvé tanečné základy dala Ľudová škola umenia v Senici (teraz ZUŠ) pod taktovkou pani učiteľky Antálkovej a od 10-tich rokov k tomu pribudlo členstvo v tanečnej skupine Dandy pod vedením Ivety Baloghovej.

 

A kedy si potom prešla do SONNY a čo ťa k tomu viedlo?

- Keď som mala 15 rokov, sa tanečná skupina Dandy rozpadla a vtedy sme sa rozhodli spolu s ostatnými tanečníkmi zúčastniť sa konkurzu do tanečnej skupiny SONNY. A odvtedy som verná značke SONNY.

 

Aká bola tvoja najobľúbenejšia formácia, v ktorej si tancovala?

- Bolo ich viac, ale asi tá úplne naj bola „Hej DJ“.

 

Aký je tvoj najkrajší zážitok z tancovania v SONNY?

- Určite super kolektív, ktorý sa aj po rokoch dal opäť dokopy a spoločné dosiahnuté výsledky a ocenenia.

 

Aké výsledky a ocenenia máš konkrétne namysli?

- Vzhľadom na náš vek a roky tancovania sa nám podarilo dosiahnuť niekoľko titulov vicemajstrov a majstrov sveta v tanečnej kategórii HVK 2 (kategória tanečníkov nad 31 rokov).

 

Gratulujem. To je naozaj obdivuhodné. Komu skrsol tento nápad - dať to opäť dokopy a dokonca začať súťažiť na majstrovstvách sveta?

- Zakladateľky, hlavnej trénerky a ikony SONNY - Andy Jakubcovej.

 

Zuzi, ty si tiež trénerka najmenších tanečníkov, tzv. prípravkárov. Čo ťa viedlo k tomu začať trénovať a venovať svoj čas detičkám?

- V roku 2009 som vodila svojho syna Matejka na tanečné tréningy do CVČ. A keďže ich trénerka odcestovala na dlhšie obdobie do zahraničia, tak ma oslovila Danka Kopecká z CVČ-ka, či by som ju nezastúpila. Súhlasila som. Ďalší školský rok som následne zobrala jednu partiu malých fršlínov. (smiech) A už som pri tom zostala.

 

Ako trénerka si veľmi úspešná. Ktoré ocenenie si najviac vážiš?

- Určite všetky. Okrem toho, že detičky povyhrávali všetky súťaže, tak najviac si cením titul vicemajstrov Európy v disco dance duo mini v Chomutove, ktorý získali Radka Florianová a Katka Kováčová.

 

Myslím, že spokojnosť rodičov i detí samotných hovorí za všetko. Si pre detičky ako ich druhá mama. Vyžaduje si práca trénerky veľa tvojho času a úsilia?

- Určite áno. Nie sú to len hodiny strávené v tanečnej sále, ale veľa času zaberie príprava na tréningy, výber hudby, výber látok na kostýmy, návrhy kostýmov, doplnkov a rekvizít. K tomu ešte treba pripočítať organizačné zabezpečenia, aby všetko fungovalo aj zo strany rodičov, trénerky, tanečníkov...

Obe tvoje deti - Radka i Matejko - tancujú a majú výborné výsledky. Si na nich určite veľmi pyšná, ale vraj aj veľmi prísna. Je to pravda?

- Určite som hrdá mama, vo všetkom ich s manželom podporujeme, ale od malička do nich vštepujem, že škola je na prvom mieste a všetko ostatné je až potom. A to, či som prísna, musia povedať oni, ale asi na tom niečo bude. (smiech)

 

Napĺňa ťa práca s deťmi? Asi je to pekný pocit, keď deti, ktoré prešli tvojimi rukami, sa neskôr dostanú do súťažných „A“ formácií a sú úspešné.

- Som hrdá na to, že môžem vychovávať nových tanečníkov, odovzdať svoje skúsenosti a objavovať nové talenty pre tanečnú skupinu SONNY. A taktiež ma teší, že môžem spolupracovať s Andy Jakubcovou a Sonkou Pastorkovou, ktorá je taktiež trénerkou SONNY.

 

Čo rada robíš, keď práve netancuješ alebo netrénuješ?

- Vtedy sa zvŕtam v domácnosti a pri šporáku. (smiech) Snažím sa čo najviac času venovať vlastným deťom a rodine.

 

Máš aj nejaké koníčky okrem tancovania?

- Nie, už mi na ne nezostáva čas, ale ak mi malý kúsok zostane, idem si zacvičiť aerobik alebo na prechádzku so psom. Milujem výlety...

 

Aká rasa je tvoj psík a ako sa volá?

- Je to Radkin psík, volá sa Charlie a je to kavalier king Charles spaniel.

 

Aká je tvoja obľúbená farba?

- Najobľúbenejšia farba je zelená, ale v obľube mám aj hnedú a bielu.

 

Máš aj obľúbené jedlo?

- Všetko to, čo mi navarí môj manžel. (smiech)

 

Aká je tvoja prvá a najdôležitejšia rada pre mladých tanečníkov?

- Vypni hruď, hlavu hore a tancuj s láskou v srdci.